-->

περί ιώσεων...!

By Maria Paps - Δευτέρα, Φεβρουαρίου 03, 2014

Φέτος το χειμώνα έχουμε αρρωστήσει οικογενειακώς πάρα πολλές φορές. Τόσες που οι μέρες που ήμασταν καλά δεν ξεπερνούν τις 30, από τον Οκτώβριο έως και τώρα. Οι μεγάλοι σερνόμαστε όλοι κάθε φορά. Πυρετοί, βήχας, καταρροή και ανελέητο ξενύχτι. Το θέμα είναι ότι τα παιδιά μου είναι μικρά. Πολύ μικρά για να πάρουν μια φαρμακευτική αγωγή ικανοποιητική για να ξεπεράσουν αρρώστια (αντιβίωση έχει πάρει μόνο μια φορά). Δεν ξέρουν να φυσούν την μύτη τους. Ο δε μεγαλύτερος γιος μου (2 ετών) όταν του λες «φύσα», βήχει. Τα φάρμακα είναι πολύ ήπιας μορφής και δυστυχώς το νεότερο μέλος της οικογένειας (4 μηνών σχεδόν) βασανίζεται εξίσου με τις ιώσεις. Το τελευταίο καιρό έχω ξεκινήσει να ψάχνω εναλλακτικές λύσεις (εκτός των εμβολίων) ώστε να ενισχύσω όσο μπορώ το ανοσοποιητικό του γιου μου ώστε να μην είναι τόσο «εκτεθειμένος» και κολλάει τις ιώσεις τόσο εύκολα ή εφόσον αρρωστήσει να αναρρώνει πιο εύκολα.

Πως μπορούμε να θωρακίσουμε το ανοσοποιητικό των παιδιών (άνω των 2 ετών)

1. Εχινάκεια. Η εχινάκεια ή εχινάτσια (Echinacea purpurea) είναι ένα αρκετά δημοφιλές βότανο, ειδικά για την τόνωση του ανοσοποιητικού συστήματος και την αντιμετώπιση της γρίπης και του κοινού κρυολογήματος. Το βότανο της εχινάκειας ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, βελτιώνει την αντίδραση του οργανισμού σε ιογενείς ή μικροβιακές μολύνσεις και φυσικά μειώνει πολλά από τα συμπτώματα της γρίπης και του κρυολογήματος.
Η εχινάκεια περιέχει ένα πολύπλοκο μείγμα δραστικών ουσιών, μερικές από τις οποίες είναι αντιμικροβιακές (δρουν ως φυσικά αντιβιοτικά) ενώ άλλες πιστεύεται ότι ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα του ανθρώπου
Επιπλέον, στην εχινάκεια βρίσκονται παράγωγα καφεϊκού οξέος (εχινακοσίδη, κυναρίνη),  πολυσακχαρίτες, γλυκοσίδια (εχινακίνη), πολυκετυλένια, αλκυλαμίδια, βεταϊνη, εχινολόνη, χουμουλένιο, κάλιο, σίδηρος, χαλκός, ινουλίνη καθώς και βιταμίνες Α, C και Ε.
Πολλές από τις παραπάνω ουσίες της εχινάκειας ενεργοποιούν εκείνες τις χημικές ενώσεις του σώματος που μειώνουν τη φλεγμονή μειώνοντας έτσι τα συμπτώματα της γρίπης και του κρυολογήματος.
Η εχινάκεια είναι πιθανόν ασφαλής σε παιδιά ηλικίας 2-11 ετών όταν χρησιμοποιείται για διάστημα έως 10 ημερών και αντενδείκνυται για παιδία κάτω των 2 ετών. Επίσης είναι πιθανή η εμφάνιση εξανθημάτων στα παιδιά ηλικίας 2-11 ετών λόγω της χρήσης εχινάκειας.
Η εχινάκεια μπορεί να προκαλέσει αλλεργικές αντιδράσεις, ιδιαίτερα σε άτομα που είναι αλλεργικά στο αγριόχορτο, στην καλεντούλα και στις μαργαρίτες.
Η εφαρμογή της εχινάκειας στο δέρμα μπορεί να προκαλέσει ερυθρότητα, φαγούρα, ή εξανθήματα.

2. Ωμεγα 3. Ένα μεγάλο φάσμα ερευνών αποκάλυψαν την ικανότητα των ω-3 λιπαρών οξέων να επηρεάζουν θετικά τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Εν συντομία να πούμε ότι τα ω-3 λιπαρά οξέα είναι πολυακόρεστα λιπαρά οξέα και είναι απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για την υγεία μας, γιατί δεν συντίθενται στον ανθρώπινο οργανισμό. Γι’ αυτόν τον λόγο, είναι σημαντικό να έχουμε επαρκή πρόσληψη αυτών των στοιχείων από τη διατροφή μας. τα ω-3 λιπαρά οξέα αποδείχθηκε ότι επηρεάζουν την λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος:

·          Ρυθμίζοντας την γονιδιακή έκφραση των λευκών αιμοσφαιρίων, τα οποία βοηθούν στην ρύθμιση της κατάλληλης λειτουργίας του ανοσοποιητικού συστήματος.
·          Μειώνοντας τα προϊόντα σύνθεσης της φλεγμονής, τα οποία μπορούν τα βλάψουν το ανοσοποιητικό σύστημα.
·         Βελτιώνοντας τον τρόπο δράσης, κατά τον οποίο τα κύτταρα του ανοσοποιητικού επικοινωνούν το ένα με το άλλο, δηλαδή οδηγείται σε βελτίωση η λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.

Συμπερασματικάτα οφέλη των ω-3 λιπαρών οξέων είναι πολλαπλά, γι’ αυτό καλό θα ήταν να τα εντάξουμε στη διατροφή μας, είτε με την πρόσληψή τους από τις τροφές, είτε με τη χρήση διατροφικών συμπληρωμάτων.

3. Η βιταμίνη Ε αποτελεί τον πρωταρχικό αντιοξειδωτικό παράγοντα του οργανισμού. Είναι απαραίτητη για τη προστασία των κυτταρικών μεμβρανών ενάντια στην υπεροξείδωση των λιπιδίων, βλαβερή για το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Φυσικές πηγές βιταμίνης Ε είναι οι ξηροί καρποί (κυρίως αμύγδαλα), το γάλα και τα γαλακτοκομικά (όταν είναι χαμηλά λιπαρά η ποσότητα της βιταμίνης Ε μειώνεται μιας και είναι λιποδιαλυτή βιταμίνη), δημητριακά ολικής άλεσης, σπανάκι, ντομάτα, μάνγκο, παπάγια . Λίγες μελέτες έχουν διερευνήσει την επίδραση της χορήγησης συμπληρώματος Βιταμίνης Ε σε συγκεκριμένες λοιμώξεις.

4. Β- καροτένιο. Το β-καροτένιο είναι το πιο διαδεδομένο καροτενοειδές και αποτελεί πρόδρομη μορφή της βιταμίνης Α. Το β-καροτένιο συντελεί στην ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού συστήματος μέσω της αύξησης της δραστηριότητας των προστατευτικών φυσικών φονικών κυττάρων που έχουν την ικανότητα να καταστρέφουν κύτταρα που έχουν προσβληθεί από ιούς.
Πηγές β-καροτενίου: Φρούτα και λαχανικά με έντονο κίτρινο και πορτοκάλι χρώμα όπως βερίκοκο, πεπόνι, καρότο και ντομάτα, και λαχανικά με έντομο πράσινο χρώμα όπως το σπανάκι, το μαρούλι, το μπρόκολο και τα χόρτα.

5. Η βιταμίνη C είναι κορυφαίας σημασίας για να θωρακίσετε το ανοσοποιητικό σύστημα του παιδιού απέναντι στις λοιμώξεις και τα μικρόβια. Επιπλέον, επιτελεί άλλη μία σημαντική λειτουργία, βοηθάει τον οργανισμό να απορροφά το σίδηρο των τροφών, ένα μέταλλο που είναι απαραίτητο για την υγεία των ιστών, τον σχηματισμό των ερυθρών αιμοσφαιρίων κ.ά. Τα παιδιά μεταξύ 1 και 3 ετών χρειάζονται περίπου 30mg βιταμίνης C την ημέρα. Καλές πηγές της είναι τα εσπεριδοειδή, τα βατόμουρα, τα φραγκοστάφυλα, το ακτινίδιο, οι τομάτες, οι πιπεριές, το μπρόκολο και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά. Η βιταμίνη C καταστρέφεται εύκολα με το μαγείρεμα για το λόγο αυτό τα λαχανικά πρέπει να είναι ωμά ή ελαφρά μαγειρεμένα. Επίσης οξειδώνεται εξίσου εύκολα γι’ αυτό τα κατεψυγμένα λαχανικά είναι πιο πλούσια σε C από τα φρέσκα που έχουν μείνει στο ψυγείο και ο φρέσκος χυμός πορτοκάλι πρέπει να καταναλώνεται αμέσως.
Ακτινίδιο
Μαλακό και γλυκό, αυτό το μικρό, πράσινο, ζουμερό και ακτινωτό φρούτο θα ξετρελάνει τα παιδιά! Ένα φρούτο περιέχει 35 mg βιταμίνης C και είναι καλά για το πεπτικό σύστημα του παιδιού.
Φράουλες
Περιέχουν 77 mg βιταμίνης C ανά 100 γραμμ. Σερβίρετέ τις μόνες τους ή φτιάξτε υπέροχα smoothies προσθέτοντας μπανάνα και γιαούρτι. (εδώ θα παρέμβω και θα σας πω το εξης: ΜΗΝ δίνεται φράουλες του εμπορίου…ναι, εκείνες τις ωραίες γυαλιστερές ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ φράουλες. Πολύ ορμόνη και λίπασμα. Αν διάθετε γλάστρα ή κήπο, φυτέψτε δικές σας)
Τοματίνια
Περιέχουν περίπου 5 mg βιταμίνης C το καθένα και είναι ιδανικά για να τα καταναλώσουν τα παιδιά αφού έχουν το κατάλληλο σχήμα!
Μπρόκολο
Μαγειρεμένο στον ατμό, μια κουταλιά της σούπας περιέχει 18 mg βιταμίνης C. Κάντε το πουρέ μαζί με γλυκοπατάτα για ένα υγιεινό γεύμα!
Μανταρίνια
Ιδανικά για σνακ όταν είναι η εποχή τους. Ένα μανταρίνι χωρίς κουκούτσια περιέχει 19 mg βιταμίνης C.
Κόκκινη πιπεριά
Περιέχει 140 mg βιταμίνης C τα 100 γραμμ. ή αλλιώς 14 mg μία φέτα. Είναι ιδανικό συμπλήρωμα μιας σαλάτας αλλά και για να γαρνίρετε πίτσα ή να φτιάξετε σάλτσα για μακαρόνια.
Το γνωρίζατε;
Η βιταμίνη C είναι υδατοδιαλυτή, που σημαίνει ότι πρέπει να υπάρχει κάθε μέρα στο διαιτολόγιο των παιδιών.

Τώρα θα μου πείτε, ωραία… και τι κάνουμε σε περίπτωση που ΔΕΝ είναι και πολύ του φαγητού  το παιδί μας και με το ζόρι τρώει τα βασικά, πόσο μάλλον και ένα πλήρες φαγητό πλούσιο σε ΟΛΑ αυτά που έγραψα? Π.χ. το δικό μου παιδί. Δύσκολο στην διατροφή. Το ανοσοποιητικό του έχει κατεβάσει ρολά. ΕΝΤΕΛΩΣ.

Εγώ προσωπικά πήρα εχινάκεια σε υγρή μορφή που είναι για παιδιά άνω των 2 ετών και δίνω 15-20 σταγόνες για 7-8 ημέρες όταν υπάρχει έξαρση ιώσεων. Πρόσφατα πήρα και ένα άλλο πολυβιταμινουχο σε υγρή πάλι μορφή, πλούσιο σε φυσικούς χυμούς φρούτων και εκχυλίσματα φυτών, περιέχει ασβέστιο και όλες τις βιταμίνες  χωρίς να περιέχει ζάχαρη, χρωστικά ή συντηρητικά. Δεν θέλω να αναφερθώ σε ποια προϊόντα εταιρειών απευθύνθηκα γιατί δεν είναι υπάρχει λόγος να διαφημίσω ούτε προϊόντα (με όνομα)  ούτε εταιρείες. Νομίζω ότι αν ψάξετε θα βρείτε τα σχετικά και πολλές επιλογές. 

Έχω αρχίσει να σκέπτομαι και τον βασιλικό πολτό. (ΤΙ ΆΛΛΟ ΝΑ ΚΆΝΩ Η ΜΆΝΑ???)
Αυτό που δίνει εκπληκτικές ιδιότητες στο βασιλικό πολτό είναι η αφθονία σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β που είναι καθοριστικό για την καλή λειτουργία όχι μόνο του νευρικού μας συστήματος αλλά και ολόκληρου του οργανισμού, περιέχεται θειαμίνη Β1 3.9mg , ριβοφλαβίνη Β2 26,5mg, νιασίνη Β3 84mg, παντοθεικό οξύ 186mg , πυριδοξίνη Β6 2,4mg , ινοσιτόλη 100mg , βιοτίνη 1,7mg , φυλλικό οξύ 0,2mg. (εσείς στα Β εστιάστε)

Σε μικρότερες ποσότητες περιέχονται οι βιταμίνες : C, D, A, E. Τα κυριότερα μεταλλικά στοιχεία που περιέχει είναι : Κ, Ca, Na, Zn, Fe, Cu και Mn αξιόλογη η επικράτηση του K λιγότερη όμως από την γύρη.

Σε τι ωφελεί στα παιδιά!
*παιδιά με αναιμία
*που παρουσιάζουν καθυστέρηση στην ανάπτυξη
*στο λύκειο, για την προετοιμασία των εξετάσεων
*κατά την ανάρρωση.
*ενίσχυση ανοσοποιητικού συστήματος-αντιμικροβιακή δράση (κυρίως έναντι στρεπτόκοκκων, σταφυλόκοκκων και Ε.coli, bacilli coli)την πρόληψη εποχιακών ιώσεων
*προσφέρει αναβολική υποστήριξη με αποτέλεσμα την αθλητική απόδοση (αυξημένη ενέργεια, αντοχή και φυσική δύναμη).

Για να δούμε! Το πολύ - πολύ αν οι τόσες βιταμίνες δεν αποδώσουν ενάντια στις ιώσεις…θα έχω ένα πολύ ενεργητικό παιδί μέσα στο σπίτι! Χα! (χμμμ)



Πηγές: ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ότι τις πληροφορίες από τα παραπάνω δεν τις έγραψα εγώ. Είναι πληροφορίες που βρήκα σε διάφορα site και τα προσάρμοσα για  την ανάρτηση  αυτή. Κάποια από αυτά είναι: (έχω ξεχάσει κάποια, σίγουρο...)






  • Share:

You Might Also Like

2 comments

  1. αχ πολυβασανισμένο θέμα έθιξες! δεν έχουμε ηρεμήσει από τις ιώσεις και τα κρυώματα φέτος και να φανταστείς ότι δεν έστειλα την ταλιμπανούλα παιδικό σταθμό για να μην κολλάει τον μικρό και όμως όλο άρρωστα είναι!εχινάκεια πήρα και εγώ πλέον και θα πάρω και ένα σιρόπι με σίδηρο και άλλες βιταμίνες για την μικρή που έχει στίγμα, το θέμα είναι τα μωρά που δεν μπορείς να δώσεις τίποτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Machi μου δεν παλεύεται η κατασταση...ΥΠΟΜΟΝΉ και στις δυο μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

happy to read message from you