Quinoa Super Food

Τετάρτη, Απριλίου 02, 2014



Θέλω καιρό τώρα να κάνω μια ανάρτηση μίνι αφιέρωμα στο Quinoa. Βλέπετε προσπαθώ να εντάξω στην διατροφή μας, τροφές που κάνουν καλό σε εμάς τους μεγάλους αλλά και στα παιδάκια μας. Σημαντικός λόγος αναζήτησης super τροφών είναι ο γιος μου ο Φώτης. Ο Φώτης είναι ένα λιπόβαρο παιδί 2,5 χρονών όπου ότι και να φάει λόγω υπερδραστηριότητας (δεν του φαίνεται αλλά δεν βάζει το πωπουδάκι του κάτω) δεν βάζει κιλά με τίποτα!! Κάνοντας λοιπόν μια εκτενή αναζήτηση εναλλακτικών διατροφών (η απελπισμένη μάνα) πριν καιρό, (ξανά) διάβασα για το quinoa (Κινόα). Και φυσικά θυμήθηκα ΠΟΣΟ μεγάλη διατροφική αξία έχει (ίσως την μοναδική από πολλές τροφές) και είναι τροφή που άνετα καταναλώνεται ΚΑΙ από παιδιά. Λίγα πράγματα για το quinoa λοιπόν ώστε να το γνωρίσετε λίγο και εσείς και να το ξαναθυμηθείτε όσοι το έχετε ξανακούσει. 

Οι  Ίνκα αναφέρονται στο quinoa ως ‘μητέρα των σπόρων’ και θεωρούν  ότι είναι ιερή τροφή. Ήταν επίσης βασική τροφή τους για χιλιάδες χρόνια. Είναι ένα εξαιρετικά υψηλής ενέργειας σιτάρι το οποίο φυτρώνει και καταναλώνεται για 8.000 χρόνια στις ψηλές πλαγιές των βουνών των Άνδεων στην Νότια Αμερική. Οι Ίνκα μπορούσαν να τρέχουν τόσο μεγάλες αποστάσεις σε τόσο μεγάλο υψόμετρο λόγω αυτού του δυναμωτικού σιταριού. Ήταν η δεύτερη κύρια τροφή μετά την πατάτα και ακολουθούνταν από το καλαμπόκι.

Ενώ το quinoa  θεωρείται ότι είναι ένα δημητριακό ολικής αλέσεως , στην πραγματικότητα είναι ένας σπόρος, αλλά μπορεί να μαγειρευτεί όπως όλα τα δημητριακά ολικής αλέσεως όπως το ρύζι ή κριθάρι . Το quinoa έχει την υψηλότερη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, έτσι είναι ιδανικό για χορτοφάγους. Quinoa παρέχει όλα τα 9 απαραίτητα αμινοξέα , καθιστώντας το μια πλήρη πρωτεΐνη και έχει χαρακτηριστεί ως υπερτροφή (ότι καλύτερο δηλαδή) Το quinoa επιπλέον περιέχει Ωμέγα 3 λιπαρά, τα οποία δε βλάπτουν την καρδιά. Επίσης είναι καλή πηγή φωσφόρου και έχει πολύ μαγνήσιο και σίδηρο. Δεν έχει γλουτένη (για όσους δυσανεξία στην γλουτένη) και χοληστερόλη και χωνεύεται εύκολα.


Το quinoa έχει πολλούς τρόπους μαγειρέματος, μπορείτε να το βρείτε σε μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ (τα μικρά ούτε που το ξέρουν…) και σε αγορές στο κέντρο της Αθήνας που πουλάνε όσπρια, μπαχαρικά κτλ. Είναι λίγο πιο ακριβό σε σχέση π.χ με το κους κους, όσπρια κτλ. αλλά αξίζει να έχει μια θέση στο τραπέζι μας!!   

You Might Also Like

2 comments

  1. Πως ακριβώς το χρησιμοποιείς στην κουζίνα; μόνο σε σαλάτες;; κάτι σαν το πληγούρι μου κάνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μαχη μου υπάρχουν πάρα πολλές συνταγές για το πως μπορείς να χρησιμοποιησεις το Κινόα(http://www.kinoa.gr. Σε σχεση με το πληγούρι και το κους κους μοιάζουν ως σπόροι αλλά απο διατροφική αξία το Κινόα υπερτερεί σχεδόν απο όλες μας τις τροφές. Αν σκέφτεσαι να το δοκιμάσεις, βράστο καλά ώστε να φύγει η σαπονίνη και μετά χρησιμοποιησέτο όπως θέλεις. Μέχρι και σε πίτες μπαίνει, σεμπιφτέκια.. όρεξη να έχουμε...χχχχ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

happy to read message from you

Subscribe