-->

Probiotic Power.

By Maria Paps - Τρίτη, Μαΐου 27, 2014



Τον τελευταίο καιρό έχω πέσει σε εκτενή αναζήτηση τρόπων πιο υγιεινής διατροφής και γενικότερα τρόπου ζωής. Μετά λοιπόν από το Quinoa ως ένα από τα τρόφιμα που πρέπει να εντάξουμε στις διατροφικές μας συνήθειες, πρόσφατα ενημερώθηκα και για την χρήση των προβιοτικών και των πρεβιοτικών και την χρησιμότητα τους. Τα προβιοτικά βρίσκονται σε τρόφιμα όπως το γιαούρτι, ενώ πρεβιοτικά βρίσκονται στα δημητριακά ολικής αλέσεως, τις μπανάνες, τα κρεμμύδια, το σκόρδο, το μέλι και τις αγκινάρες. Τα πρεβιοτικά είναι ουσιαστικά η τροφή των προβιοτικών Επιπλέον, τα προβιοτικά και πρεβιοτικά προστίθενται σε μερικά τρόφιμα και διατίθενται και ως συμπληρώματα διατροφής.

Τα προβιοτικά (οι μικροοργανισμοί δλδ) ζουν στον ανθρώπινο οργανισμό χωρίς να τον βλάπτουν. Εμποδίζουν να αναπτυχθούν τα παθογόνα μικρόβια και συμβάλλουν σε μια ισορροπία της χλωρίδας του εντέρου που προστατεύει τον οργανισμό από μολύνσεις. Επιπρόσθετα, βοηθούν στη διάσπαση των πρωτεϊνών και των λιπών στο πεπτικό σύστημα κάτι που βοηθά στην πέψη και απορρόφηση των θρεπτικών ουσιών. Σε παιδιά και καταπονημένους οργανισμούς, η δράση των προβιοτικών μπορεί να είναι ιδιαίτερα ωφέλιμη. Δεν χρειαζόμαστε όμως απαραίτητα προβιοτικά για να είμαστε υγιείς. Ωστόσο, αυτοί οι μικροοργανισμοί μπορεί να μας βοηθήσουν στην πέψη και να μας προσφέρουν προστασία από τα επιβλαβή βακτήρια, όπως ακριβώς κάνουν ήδη τα υπάρχοντα «καλά» βακτήρια στο σώμα μας.

 Οι παρενέργειες είναι σπάνιες, και οι περισσότεροι από εμάς (εφόσον είμαστε υγιείς) μπορούμε να προσθέσουμε με ασφάλεια τα τρόφιμα που περιέχουν πρεβιοτικά και προβιοτικά στη διατροφή μας. Σε περίπτωση που ΔΕΝ κάνουμε λήψη αρκετών προβιοτικών μέσω της διατροφής μας καλό θα ήταν να σκεφτούμε την λήψη συμπληρωμάτων, αφού πρώτα συμβουλευτούμε το γιατρό μας για να βεβαιωθούμε ότι είναι κατάλληλο για εμάς. Στην περίπτωσή μου αυτό έκανα.

Περιπτώσεις παθολογικές που τα προβιοτικά και τα πρεβιοτικά μπορούν να βοηθήσουν  είναι οι παρακάτω και που προσωπικά εγώ ούτε τις μισές δεν γνώριζα!
  1. Στις περιπτώσεις που εκδηλώνεται διάρροια μετά από θεραπεία με ορισμένα αντιβιοτικά.
  2. Σε σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου (τα γνωστά φουσκώματα και πρηξίματα) καθώς και στην ελκώδη κολίτιδα.
  3. Τα προβιοτικά πιθανόν να βοηθούν στην καταπολέμηση του ελικοβακτηριδίου του πυλωρού (πολύ συχνό φαινόμενο και οι περισσότεροι δεν το γνωρίζουν ότι το έχουν) που προκαλεί γαστρίτιδα και έλκος στο πεπτικό μας σύστημα.
  4. Δυσανεξία στη λακτόζη.
  5. Πρόληψη καρκίνου του εντέρου.
  6. Στο βρεφικό έκζεμα
  7. Σε στοματικές μολύνσεις όπως ουλίτιδα
  8. Στην πρόληψη και θεραπεία των μυκητιάσεων -  γυναικολογικά αλλά και σε λοιμώξεις ίδιας φύσεως.
  9. Σε χρήση αντιβιοτικών συμπληρωματικά χορηγούνται προβιοτικά ώστε να προστατεύεται η χλωρίδα του εντέρου
  10. Τέλος  μελέτες δείχνουν ότι ενδεχομένως ορισμένα βακτήρια του εντέρου να παχαίνουν και ότι κάποια προβιοτικά μπορεί να βοηθούν στο αδυνάτισμα. Κάποια «κακά» βακτήρια είναι πιθανόν να δημιουργούν δυσλειτουργία του πεπτικού μας συστήματος και αυτή η  δυσλειτουργία να δημιουργεί αυτό το αίσθημα της πείνας.
 


Η αλήθεια ότι γνώριζα αμυδρά για τα προβιοτικά και δεν είχα ασχοληθεί ιδιαίτερα. Μετά από αναζήτηση στο διαδίκτυο και επίσκεψη σε έναν γιατρό άλλαξε η άποψή μου. Θα πρέπει να πω ότι γενικότερα επικρατεί η άποψη κυρίως από τους επιστήμονες  ότι η κατανάλωση προβιοτικών τροφίμων ΔΕΝ είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να είναι κάποιος υγιής γιατί όπως προανέφερα τα προβιοτικά δεν θεραπεύουν αλλά βοηθούν στην κάθε παραπάνω παθολογική περίπτωση. 

  • Share:

You Might Also Like

0 comments

happy to read message from you